Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

[Tribune]: Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων: Η γνωμοδότηση για τα μετρητά στα στρώματα


__ Μαμά, πρόσεξε με, ο χρόνος μου είναι περιορισμένος γι' αυτό προσπάθησε να θυμηθείς όλα όσα χρειάζεσαι. Έχω κι εγώ τα δικά μου, δεν θα τρέχω κάθε μέρα στα σούπερ μάρκετ.
__ Γιατί; Θα σου πέσει ο κώλος;
__ Να το ξεχάσεις αυτό. Δεν γίνεται βρε μαμά, πως να το κάνουμε, δηλαδή! Το πρωί να θέλεις γάλα ημέρας, το μεσημέρι πέστροφα να χοροπηδάει και το βράδυ μπαταρίες για την οδοντόβουρτσα.
__ Γι' αυτό είναι ανοιχτά όλη μέρα.
__ Μαμά! Θα με πάρουν στο ψιλό οι ταμίες, να πηγαίνω τρεις φορές τη μέρα για τρία πράγματα. Λοιπόν, να μου τα λες ένα ένα για να τα γράφω στο χαρτί. Θα κάνω μια λίστα. Α! και μη μου πεις να πάω στον Μαρινόπουλο γιατί έχει προσφορά το αγελαδινό τυρί και στον Βερόπουλο γιατί έχει φτηνό το γιαούρτι. Εντάξει;
__ Η κόρη της Αποστολίας πηγαίνει και στο lidl.
__ Δώρο να μου τα κάνουν, εκεί δεν πηγαίνω. Χθες γέμισα το ρεζερβουάρ και σήμερα άναψε πάλι το λαμπάκι.
__ Καλά. Γράφε.

__ Και μη με πάρεις τηλέφωνο την ώρα που θα είμαι στο ταμείο για να μου πεις ό,τι σου τέλειωσε το μέλι για το γιαούρτι.
__ Χαρτί υγείας.
__ Τι! Χθες σου πήρα δυο πακέτα. Τι το 'κανες βρε μαμά!
__ Από το άλλο.
__ Πιο άλλο!
__ Εκείνο με τη φάτσα αυτουνού του μαλάκα.
__ Περίμενε. Πως να το γράψω; Χαρτί μαλάκα, ή φάτσα μαλάκα;
__ Όπως θέλεις γράφτο.
__ Χαρτί φάτσα.
__ Μη μου πάρεις με τη φάτσα του αλλουνού του μαλάκα. Αυτουνού που του φεύγουν τα σάλια.
__ Ενώ ο άλλος τα καταπίνει. Μαμά, σοβαρέψου.
__ Η Αποστολία γράφει το όνομα του μαλάκα στο χαρτί και μετά σκουπίζεται. Εγώ θέλω να μου βρεις χαρτί με τη φάτσα του.
__ Δεν υπάρχει τέτοιο χαρτί. Αααα!
__ Κακώς.
__ Τι λες βρε μαμά;
__ Όποιος το βγάλει τα κονόμησε. Όλη τη μέρα θα χέζουν. Όλοι!
__ Άλλο. Λέγε, άλλο.
__ Δυο κιλά ναφθαλίνη.
__ Ναφθαλίνη! Δυο κιλά! Τι τη θες βρε μαμά.
__ Γιατί; Δεν φτάνουν; Γράψε τρία.
__ Α χου! Να τα βγάλεις όλα έξω να αεριστούν. Στον ήλιο! Α πα πα! Εκείνα τα ωραία τα πλεκτά σου, τα χειμωνιάτικα, μανούλα μου πάνε, καταστράφηκαν. Τι έγινε; Γέμισε το σπίτι σκόρο!
__ Όχι.
__ Όχι!
__ Ναι.
__ Ναι ή Όχι, βρε μαμά! Μη με τρελαίνεις!
__ Για το στρώμα τη θέλω.
__ Ε, όχι! Κοιμάσαι πάνω στους σκόρους! Πέταξε το μανούλα μου, θα σου πιούνε το αίμα.
__ Μπήκανε στης Αποστολίας και της σηκώσανε το στρώμα.
__ Είχε σκόρους το δικό της!
__ Μπούκαραν κάτι φρικιά στην εκκλησία και είπαν το αμήν ανάποδα.
__ Αμάν μ' αυτούς!
__ Κάλεσε κι ο παπάς την ενορία για να τους διώξουν και βρήκαν ευκαιρία οι λωποδύτες. Όταν γύρισε σπίτι στο κρεβάτι είχαν μείνει μόνο τα σανίδια.
__ Δεν έχουν θεό, μανούλα μου.
__ Ούτε ιερό, ούτε όσιο.
__ Για τα φρικιά λέω.
__ Αυτοί έχουν. Οι άλλοι δεν έχουν.
__ Ποιοι είναι οι άλλοι!
__ Εκείνοι που κονομάνε απ' αυτούς που προσκυνάνε  παντόφλες και γυαλιά πρεσβυωπίας.
__ Ναι, αλλά τα φρικιά είναι άθεοι.
__ Τα φρικιά είναι σαν τον Χριστό. Που πήγε στο ναό και ξυλοφόρτωσε τους θεομπαίχτες με τη μαγκούρα.
__ Δηλαδή, αν είχε ναφθαλίνη στο στρώμα η κυρία Αποστολία δεν θα της το παίρναν; Αυτό θες να μου πεις;
__ Ναι.
__ Ε, δεν το καταλαβαίνω! Ειλικρινά σου λέω. Μου φαίνεται εντελώς τρελό! Αν ήθελαν το στρώμα θα τους απωθούσε η ναφθαλίνη;
__ Αν σηκώσεις το στρώμα και σου έρθει η μπόχα απ' τη ναφθαλίνη τι θα κάνεις;
__ Θα λιποθυμήσω
__ Το βλέπεις;
__ Και θα κοιμάσαι πάνω στη ναφθαλίνη! Μαμά, σε παρακαλώ μην το κάνεις κι ας σου πάρουνε το στρώμα. Θα σου φέρω άλλο. Καλύτερο. Ειδικό για τη μέση σου.
__ Θα τη βάζω από κάτω μόνο όταν βγαίνω έξω. Να τους χτυπήσει η μπόχα αν έρθουν για να ψάξουν.
__ Να ψάξουν τί, βρε μαμά! Αν έχει σκόρους το στρώμα!
__ Για κρυμμένα ψάχνουν.
__ Ε, δεν το πιστεύω! Κρύβεις τα λεφτά στο στρώμα! Γι' αυτό της πήραν το στρώμα της κυρίας Αποστολίας; Μαμά! Τα λεφτά δεν τα κρύβουν στο στρώμα.
__ Που να τα κρύψω;
__ Στην Τράπεζα μαμά. Στην Τράπεζα. Εκεί να τα πας.
__ Εκεί έχει σκόρους σαν αρκούδες.
__ Θα μπουκάρει κανένα κλεφτρόνι και θα σου σπάσει το κεφάλι με το σφυρί!
__ Οι λωποδύτες να τα βλέπουν αυτά. Δεν λες τον άντρα σου να έρθει να σκάψει στην αυλή;
__ Και θα τα κρύψεις στην αυλή! Ε, δεν είσαι στα καλά σου. Θα πιάσουν το κλεφτρόνι με τα χρήματα στο χέρι και θα πει ό,τι τα βρήκε. Και άντε εσύ, να πείσεις την αστυνομία ό,τι είναι δικά σου.
__ Θα φυτέψω γκαζόν για να μην καταλάβουν. Θα βάλω και μια μεγάλη γλάστρα από πάνω. Δικά μου δεν είναι; Ό,τι θέλω θα τα κάνω και λογαριασμό δεν θα δώσω σε κανέναν μαλάκα με το μαλλί σκαντζοχοιρέ.
__ Δικά σου είναι, αλλά αν μπουκάρει το κλεφτρόνι να του πεις που τα έχεις για να μην σου σπάσει το κεφάλι. Άλλο. Πες μου τι άλλο θέλεις να σου φέρω για να το γράψω.
__ Κροκέτες για τη γάτα.
__ Μανούλα μου! Πήρες γάτα; Εμένα ποτέ δεν μ' άφησες να πάρω κατοικίδιο και το είχα παράπονο. Αλλά δεν πειράζει. Πολύ καλά έκανες, να σου κρατάει συντροφιά. Ειδικά το χειμώνα με τα κρύα. Αλλά να προσέχεις μην την πατήσεις, οι γάτες κωλοστρίβονται συνέχεια στα πόδια. Δεν την είδα. Που την έχεις;
__ Απέναντι. Στο άχτιστο.
__ Πήρες γάτα και την έχεις σε ξένο οικόπεδο! Μαμά! Θα φας καταγγελία και θα βρεις το μπελά σου.
__ Δεν είναι δική μου. Απ' τη γειτονία είναι. Να μου φέρεις κροκέτες να την ταΐζω.
__ Τρελάθηκες! Θα ταΐζεις τα αδέσποτα!
__ Της κρατάω συντροφιά. Την παράτησε ο γάτος της με τέσσερα γατάκια.
__ Αν θέλεις κατοικίδιο να πάρεις έναν σκύλο. Να σε φυλάει απ' τα κλεφτρόνια.
__ Είπανε ό,τι όποιος έχει κατοικίδιο  από του χρόνου θα πρέπει να το δηλώσει στην εφορία γιατί είναι τεκμήριο και πρέπει να φορολογηθεί.
__ Όχι μαμά, τα κατοικίδια δεν είναι τιμαλφή. Τα τιμαλφή θα δηλώνονται στην εφορία. Τη βέρα του μπαμπά την έχεις;
__ Τη φοράω στο μεγάλο δάχτυλο.
__ Τη δικιά σου;
__ Να! Δεν τη βλέπεις;
__ Πρέπει να τις δηλώσεις. Αλλά πρέπει να βρεις και την απόδειξη που τις αγοράσατε. Αλλιώς θα σε ρωτήσουν που τις βρήκες κι αν δεν έχεις την απόδειξη θα σε φορολογήσουν.
__ Για τις βέρες; Να μου φέρεις χαρτί με τη φάτσα του μαλάκα. Κι ένα κασόνι.
__ Τι το θέλεις το κασόνι;
__ Να βάλω μέσα το τσίγκινο βρακί και να το σηκώσω στο πατάρι. Είναι οικογενειακό κειμήλιο.
__ Τσίγκινο βρακί! Το είδα εγώ ποτέ αυτό;
__ Όχι. Το είχα κρυμμένο στο υπόγειο μην το δεις. Φοβόσουν να κατέβεις στο υπόγειο.
__ Και πως βρέθηκε στο σπίτι!
__ Το έφερε, ο προπρο-παππούς, του προπρο-παππού μου, από τη Γαλλία. Ήταν καπετάνιος σε πειρατικό κι όταν έβγαινε στη θάλασσα για δουλειά το φόραγε στη γυναίκα του. Είχε και κλειδαριά.
__  Και έμεινε σε σένα;
__ Ναι. Η προπρο-γιαγιά μου το κληρονόμησε από την προπρο-γιαγιά της, μετά η γιαγιά μου και μετά εγώ, κι αν το θέλεις, όταν πεθάνω θα το κληρονομήσεις.
__ Αυτό μαμά, έχει αρχαιολογική και ιστορική αξία και είναι ανεκτίμητο. Αξίζει πολλά χρήματα.
__ Έχει ρουμπίνια επάνω. Να το θάψω στην αυλή να μην το βρούνε και με φορολογήσουν;
__ Όχι, δεν χρειάζεται, είναι κειμήλιο και τα κειμήλια δεν τα φορολογούν.
__ Μέχρι πότε;
__ Να το δηλώσεις. Άμα το δηλώσεις θα το σώσεις.
__ Αποκλείεται. Θα μας πάρουν για ανώμαλους.
__ Όχι μαμά. Υπάρχει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
__ Ποια; Τι! Τι είναι αυτή;
__ Είναι μια υπηρεσία που ξέρει όλα τα κουτσομπολιά για τον καθένα, αλλά είναι τάφος. Δεν τα βγάζει στη φόρα.
__ Είσαι σίγουρη; Δεν θα γίνουμε βούκινο; Γράφει το όνομα της προπρο-γιαγιάς, της προπρο-γιαγιάς μου, που είναι ίδιο με το δικό μου.
__ Πάντως, βρε μαμά, μπράβο. Μπράβο σου! Αυτό που έκανες, να κρατήσεις το κειμήλιο και να μην το πουλήσεις, να ξέρεις. Αν πεινάσουμε αυτό θα μας σώσει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου